Projekte der Keller Grundbau GmbH in Spezial Tiefbau
Projekte der Keller Grundbau GmbH in Spezial Tiefbau

Fortrolighedspolitik

1. Introduktion

Formålet med denne politik er at fastsætte Keller gruppens ansvar for observation og overholdelse af vores procedure vedrørende indsamling, brug og offentliggørelse af personlige oplysninger, og den er vores primære udadrettede privatlivserklæring. Læs venligst denne fortrolighedspolitik folder omhyggeligt igennem. Den kan blive opdateret fra tid til anden, så tjek den venligst med jævne mellemrum for at se eventuelle ændringer.

Keller gruppen omfatter Keller Group plc og dens datterselskaber og associerede selskaber. "Kontrolløren" af dine personlige oplysninger (med formålet om at overholde databeskyttelsesloven) vil være den Keller virksomhed, som indsamlede dine personoplysninger. Andre virksomheder inden for Keller Group kan dog have brug for dine oplysninger fra tid til anden, i henhold til formålene, som er fastsat i denne fortrolighedspolitik."

2. Formålet med fortrolighedspolitikken

For at imødekomme dette ansvar vil Keller:

  • Behandle personlige oplysninger i henhold til lovgivningen, og dele oplysninger om behandling på en præcis, transparent, læsbar og let tilgængelig måde.
  • Indsamle personoplysninger for et specifikt legitimt formål og ikke behandle dem på nogen måde, som ikke er i overensstemmelse med dette formål.
  • Begrænse de personlige oplysninger til det formål, som de bliver behandlet for.
  • Tage ethvert rimeligt tiltag til at holde de personlige oplysninger præcise og ajour.
  • Kun beholde personoplysningerne så længe det er nødvendigt for det formål, som de bliver behandlet for.
  • Behandle de personlige oplysninger på en måde, som beskytter sikkerheden af personoplysningerne.

3. Opretholdelse af vores målsætninger

Personer, som vi indsamler oplysninger fra

Vi indsamler personlige oplysninger fra:

  • Individuelle repræsentanter (ansatte, direktører, medlemmer etc.) af organisationer, som er vores potentielle og aktuelle kunder ("kunder");
  • Individuelle repræsentanter (ansatte, direktører, medlemmer etc.) af organisationer, som er vores potentielle og aktuelle leverandører ("leverandører");
  • Potentielle, aktuelle og tidligere aktionærer i Keller Group plc;
  • Gæster på vores websider.

Oplysninger, som vi indsamler automatisk

Når du besøger vores websider, indsamler vores servere automatisk visse data, som genereres af webbrowseren eller enheden, herunder, men ikke begrænset til, din:

  • domæne;
  • IP-adresse;
  • besøg, dvs. dato, tidspunkt og varighed;
  • browsertype;
  • operativsystem; og
  • siderne, som du besøger.

Oplysninger, som du indsender

Hvis du er en kunde eller leverandør, kan du frivilligt afgive personlige oplysninger (normalt begrænset til grundlæggende oplysninger, som f.eks. dit navn og kontaktoplysninger) ved at:

  • samtale med Keller-ansatte;
  • gå til Keller-begivenheder;
  • arbejde med Keller på kontrakt eller andre projekter.

Vi indsamler muligvis andre personlige oplysninger om dig, når vi tjekker vores kunder og leverandører i forhandlings- og undersøgelsesfasen (f.eks. kontrol af sanktioner), specielt hvis du er direktør eller virksomhedsejer.

Hvis du er en investor i Keller, vil du have afgivet grundlæggende personlige oplysninger, når du har investeret i vores aktier.

Ved at bruge vores websider kan du frivilligt indsende personlige oplysninger til os på følgende måder:

  • ved at tilmelde dig til at modtage e-mail-beskeder (herunder også fra vores tredjepartspartnere), nyhedsbreve eller andre former for kommunikation;
  • ved at udfylde en "Kontakt os", "Hjælp", "Anmod om et tilbud" eller lignende formularer;
  • ved at tilmelde dig til en begivenhed eller webinar;
  • ved samtale med os via telefon, e-mail eller på anden måde ved brug af kontaktoplysningerne på vores websider; eller
  • ved at ansøge om et job eller en praktikplads online.

Normalt indeholder de personlige oplysninger, som du giver os, dit navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer samt andre personlige oplysninger, som kræves til at behandle din forespørgsel eller klage.

Når du ansøger om et job eller en praktikplads, vil du blive bedt om at afgive yderligere oplysninger, f.eks. vedrørende din uddannelse, tidligere ansættelser, arbejdstilladelse og sundhed, som kan være indeholdt i en separat privatlivserklæring.

Brug af personlige oplysninger

I de fleste tilfælde er brugen eller behandlingen af dine personoplysninger begrundet med, at:

  • du har givet dit samtykke til behandlingen (f.eks. hvor du samtykker til anvendelse af cookies på vores websider, eller hvor du proaktivt tilmelder dig til at modtage e-mail-beskeder fra Keller);
  • det er nødvendigt for os for at overholde et juridisk krav (f.eks. i relation til bestemte kontrolprocedurer, som vi er pålagt at udføre for potentielle kunder eller leverandører, data, som vi er pålagt at videregive til skattemyndighederne, eller oplysninger, som det kræves, at vi beholder om vores aktionærer); eller
  • det er i vores legitime interesser, underlagt dine interesser og fundamentale rettigheder. Vi har f.eks. en legitim kommerciel interesse i at opbygge gode relationer med vores kunder ved at føre administrationsdatabaser over vores kundeforhold, og kontakte vores kunder fra tid til anden.

Vi bruger de personlige oplysninger, som vi indsamler til at:

  • Vinde kundekontrakter, og derefter kommunikere med vores kunder under deres levering;
  • Tildele og arbejde sammen med vores leverandører;
  • Tildele aktier, føre et register over medlemmer, og kommunikere med disse medlemmer (igennem rapporter, møder etc.)
  • Forbedre vores websider baseret på hvordan du og andre brugere interagerer med dem;
  • Tilpasse eller personalisere vores websider til brugernes behov (f.eks. ved at vise indhold eller sprog, som er relevant for din geografiske placering);
  • Kommunikere med websidebrugere for at behandle deres forespørgsler eller klager;
  • Administrere rekruttering eller praktikplads, herunder overveje applikationer og give tilbud;
  • Give dig de tjenester, du anmoder om; og
  • Sende markedsføringsmaterialer (herunder nyhedsbreve), hvor det er tilladt for os at gøre dette.

Videregivelse af personlige oplysninger og internationale overførsler

Vi er en gruppe med afdelinger, virksomheder og kontorer over hele verden, så det kan nogen gange være nødvendigt for os at videregive dine oplysninger til forskellige internationale placeringer. Du kan se en fuld liste af vores placeringer her: http://www.keller.com/contact-us.aspx.

Vi kan også anvende tredjepartstjenesteudbydere (som vil arbejde ifølge vores anvisninger) til at hjælpe os med at sende oplysninger eller udføre tjenester til dig (f.eks. leverandører af løsninger til administration af kundeforhold eller markedsføring), eller til at administrere og forbedre vores websider. Disse tredjeparter kan også behøve at få adgang til dine oplysninger.

Med hensyn til internationale overførsler inden for Keller, har vi indgået en Intra-Group dataoverførselsaftale. Denne aftale indeholder standardkontraktklausuler, som er godkendt af EU- kommissionen, som sikrer, at dine personlige oplysninger gives det samme beskyttelsesniveau som hvis oplysningerne forblev inden for det europæiske økonomiske område (EEA).

Vi kan også indgå dataoverførselsaftaler med tredjeparter, hvor vi bruger de samme standardkontraktklausuler, som er godkendt af EU-kommissionen, eller anvende certificeringsprocedurer, som f.eks. EU - US Privacy Shield (databeskyttelse imellem EU og USA), eller andre mekanismer ifølge den gældende lovgivning.

Du har ret til at få indsigt i mekanismerne, under hvilke dine data overføres uden for EEA.

Vi vil muligvis dele dine personlige oplysninger med tredjeparter, hvis vi, eller substantielt alle vores eller de relevante associerede virksomheders materialer, opkøbes af en tredjepart. I dette tilfælde kan personlige oplysninger om vores brugere, som vi råder over, muligvis være blandt de overførte materialer.

Vi vil også svare på anmodninger om oplysninger hvor det kræves af lovgivningen, eller når vi mener, at en offentliggørelse er nødvendig for at beskytte vores rettigheder og/eller opfylde juridiske krav, såsom retslige beslutninger, en anmodning fra en tilsynsmyndighed eller enhver anden juridisk proces, som vi er underlagt.

Cookies

En cookie er en lille fil, som kan blive placeret på din enheds harddisk eller på en websideserver. Vi bruger cookies til at modtage nogle af de automatisk indsamlede oplysninger, som beskrevet ovenfor. De fleste browsere indsamler automatisk cookies, men du kan deaktivere brugen af cookies. For yderligere oplysninger, herunder hvordan du deaktiverer eller administrerer cookies, henvises der

til www.allaboutcookies.org

Google Analytics

Vores websider bruger Google Analytics, en web-analysetjeneste fra Google, Inc. ("Google").

Google Analytics bruger cookies (tekstfiler, som er placeret på din computer) til at hjælpe websideoperatører med at analysere hvordan brugerne bruger deres websider. Oplysningerne, som genereres af cookien om din brug af websiden (herunder din IP-adresse), vil blive overført til og gemt af Google på servere i USA. Google vil bruge disse oplysninger med det formål at evaluere din brug af websiden, opstille rapporter vedrørende websideaktivitet for websideoperatører og levere andre produkter, som er relateret til websideaktivitet og anvendelse af internet.

Google kan også overføre disse oplysninger til tredjeparter, hvor det kræves af lovgivningen, eller hvor sådanne tredjeparter behandler oplysninger på Googles vegne. Google vil ikke tilknytte din IP-adresse til nogen andre data, som Google råder over.

Delingsværktøjer

Vores websider bruger delingsværktøjer. Med disse kan du dele indhold via sociale netværk, som f.eks. LinkedIn og Facebook. Når du bruger en af disse knapper, kan det sociale netværks webside placere en cookie på din computer. Denne cookie er en tredjeparts-cookie, som er placeret af det sociale netværks webside. Hvis du har spørgsmål om brugen af disse tredjeparts-cookies, kan du læse det relevante sociale netværks Cookie-politik.

Markedsføringsbeskeder og -e-mails

Vi vil muligvis kommunikere med dig via e-mail for at fortælle dig om vores produkter og tjenester, f.eks. via en e-mail-besked eller et nyhedsbrev. Hvis du ønsker at framelde dig fra at modtage markedsføringskommunikation, kan du bruge "unsubscribe"-linket i vores e-mails, eller kontakte os direkte, hvorefter vi vil holde op med at sende dem til dig.

Sikkerhed

Vi tager sikkerheden af oplysningerne, som vi indsamler, meget alvorligt.  Vi bruger forskellige teknikker til datalagring og sikkerhed for at beskytte dine personlige oplysninger imod uautoriseret adgang, misbrug eller offentliggørelse, uautoriserede ændringer eller ulovlig destruktion eller utilsigtet tab. Keller- ansatte og samarbejdspartnere er underlagt strenge forpligtigelser mht. fortrolighed.

I relation til vores websider er det dog vigtigt at huske, at ingen webside kan være 100 % sikker og vi kan ikke være ansvarlige for uautoriseret eller utilsigtet adgang, som er uden for vores kontrol.

Tilbageholdelse af dine oplysninger

Generelt beholder vi kun de personlige oplysninger i så lang tid, det kræves for at opfylde formålet, som de blev indsamlet til. Vi vil muligvis beholde dem længere under visse omstændigheder, f.eks. hvor det kræves af os for at opfylde juridiske, skatte- og regnskabsmæssige krav. Eller så vi har en præcis registrering af din forhandling med os i tilfælde af eventuelle klager eller udfordringer.

Hvor vi har beholdt dine personlige oplysninger til at sende dig markedsføringsmateriale om vores produkter og tjenester, vil vi kun beholde dem så længe, du ikke framelder dig fra at modtage sådant materiale fra os.

Vi opretholder en datatilbageholdelsespolitik, som vi anvender på vores registreringer. Hvis dine personlige oplysninger ikke længere er påkrævet, vil vi slette dem på en sikker måde.

Eksterne links

Vores websider kan indeholde links til tredjeparts-sites. Da vi ikke har nogen kontrol over, og ikke er ansvarlige for disse websiders privatlivspolitik, opfordrer vi dig til at læse dem. Denne fortrolighedspolitik gælder udelukkende for personlige oplysninger, som indsamles af vores websider.

Dine rettigheder

I henhold til den europæiske databeskyttelseslovgivning, har du muligvis nogle eller alle følgende rettigheder med henblik på dine personoplysninger til at:

  • Få udleveret en kopi af dine personoplysninger sammen med oplysninger om hvordan disse personoplysninger behandles;
  • Korrigere upræcise personlige oplysninger (herunder ret til at komplettere ufuldstændige personlige oplysninger) ;
  • Slette dine personoplysninger (i begrænsede tilfælde, hvor de ikke længere er nødvendige i relation til de formål, som de blev indsamlet til eller behandlet);
  • Begrænse behandling af dine personoplysninger, hvor:
    - Nøjagtigheden af personoplysningerne er omstridt;
    - Behandlingen er ulovlig, men du er imod, at personoplysningerne slettes;
    - Vi ikke længere har brug for personoplysningerne, men de kræves til fastsættelse, udøvelse eller forsvar af et juridisk krav;
  • Modsætte dig en behandling, som vi har begrundet på grundlag af legitime interesser (uden dit samtykke eller til at indgå en kontrakt med dig);
  • Forhindre os i at sende dig direkte markedsføring;
  • Tilbagetrække dit samtykke til vores behandling af dine personoplysninger (hvor denne behandling er baseret på dit samtykke);
  • Fremsætte indsigelser imod enhver beslutning, som udelukkende er baseret på automatiseret behandling eller oprettelse af profiler; og
  • Modtage eller se en kopi af de passende sikkerhedstiltag under hvilke dine personoplysninger overføres til et andet land eller en international organisation.

I tillæg til ovenstående har du ret til at klage til de lokale myndigheder for databeskyttelse.

Med henblik på alle disse rettigheder kan du kontakte os via nedenstående oplysninger. Vi vil muligvis anmode om et bevis på din identitet og vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr, hvor det er tilladt ifølge lovgivningen, f.eks. hvis din anmodning er ubegrundet eller overdreven. Vi sigter mod at besvare dine anmodninger inden for alle gældende tidsrammer.

4. Omfang

Denne politik gælder for alle juridiske selskaber, som Keller Group plc ejer, har aktiemajoritet i eller en operationel kontrol over. Udover at gælde for vores interaktioner med kunder, leverandører og arbejdspartnere, gælder den også for alle oplysninger, som indsamles via www.keller.com og andre websider, som vi betjener. Den gælder for enhver person, hvis personoplysninger behandles af Keller, men ikke for Keller-ansatte.

Af hensyn til databeskyttelse (herunder den generelle forordning om databeskyttelse), vil det Keller- selskab, som du primært arbejder med, være den "primære kontrollør" over dine personoplysninger. Hvis du f.eks. er en leverandør, ville det være det Keller-selskab, som du leverer tjenester til. Hvis du er en gæst på vores webside, ville det være det Keller-selskab, som kontrollerer websiden.

5. Ledelse

Virksomhedssekretariatet for Keller Group plc råder over en oversigt over denne politik.

6. Kontaktoplysninger

Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende denne politik eller hvis du ønsker at udøve nogen af dine rettigheder, bedes du venligst kontakte os på:

secretariat@keller.co.uk

Hvis du forhandler med et Keller-selskab i nedenstående jurisdiktioner, bedes du venligst kontakte den relevante funktionær for databeskyttelse:

 

Tyskland

Robert Graf

e-mail: datenschutzbeauftragter@kellerholding.com

7. Analysetjeneste


Denne hjemmeside anvender Google Analytics, en webanalysetjeneste fra Google Inc. (""Google""). Google Analytics bruger såkaldte ""cookies"", tekstfiler, der gemmmes på din computer, og som igennem dig tillader en analyse af brugen af hjemmesiden. Oplysningerne fra cookien om din brug af denne hjemmeside overføres normalt til en Google-server i USA og gemmes der. I tilfælde af aktivering af IP-anonymisering på denne hjemmeside vil din IP-adresse dog blive forkortet af Google inden for EU's medlemsstater eller i andre kontraherende stater i aftalen om Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Kun i undtagelsestilfælde vil den fulde IP-adresse blive sendt til en Google-server i USA og blive forkortet der. På vegne af operatøren af denne hjemmeside bruger Google disse oplysninger til at evaluere din brug af hjemmesiden, til at kompilere rapporter om aktivitet på hjemmesiden og til at levere andre tjenester relateret til websitet og internetbrug til webstedsoperatøren. IP-adressen, der overføres af Google Analytics som en del af Google Analytics, bliver ikke knyttet sammen med andre Google-data. Du kan forhindre lagring af cookies ved hjælp af en tilsvarende indstilling af din browsersoftware; bemærk venligst, at hvis du gør dette, kan du muligvis ikke bruge alle funktionerne på denne hjemmeside i fuldt omfang. Derudover kan du forhindre Google's indsamling af de data, der genereres af cookien, og som er relateret til din brug af hjemmesiden (herunder din IP-adresse), samt behandlingen af disse data af Google ved at bruge linket herunder (http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en) for at hente og installere det tilgængelige browserplugin.

Du kan forhindre Google Analytics i at foretage indsamling ved at klikke på følgende link. En opt-out-cookie vil blive indstillet, der forhindrer fremtidig indsamling af dine data, når du besøger denne hjemmeside: deaktivering af Google Analytics

Du kan få flere oplysninger om vilkår for brug og databeskyttelse ved at besøge http://www.google.com/analytics/terms/dk.html eller https://www.google.com/intl/en/policies/. Vi gør opmærksom på, at Google Analytics på denne hjemmeside er udvidet med koden ""gat._anonymizeIp ();"" for at sikre en anonym indsamling af IP-adresser (såkaldt IP-maskering).